De 30 magische marketing woorden waarmee je klanten over de streep trekt
Marketing of vermarkten is alles wat een bedrijf doet om de verkoop van producten of diensten te bevorderen.
Slimme ondernemers, tekstschrijvers en ontwerpers weten hoe taal emotie kan beïnvloeden en kan aanzetten tot een bepaalde actie. Het is bewezen dat bepaalde woorden en zinnen leiden tot meer reactie en hogere verkopen. Uiteraard is de effectiviteit enigszins afhankelijk van in welke context bepaalde woorden en zinnen worden gebruikt. Het is aan jou om uit te vinden wat het beste werkt voor jouw bedrijf of product.
Het is niet zo ingewikkeld om dat uit te vinden hoor: als je intuïtie dat niet al doet, doen je klanten het wel….
Test de onderstaande 30 magische marketing woorden in je volgende mailing, op je website en via social media om te kijken wat voor jou het meeste respons geeft.
De 30 magische woorden waarmee je de lezer overhaalt jouw product of service te kopen
1. Jij / u – schrijf alsof je spreekt tegen en over de klant, niet over jezelf.
2. Omdat – Geef klanten een reden om iets te kopen of doen.
3. Gratis – “Omdat” we allemaal van gratis dingen houden, toch?
4. Voordeel – dit impliceert dat klanten iets krijgen i.p.v. iets verliezen (bv. geld als je zegt “kosten” of “prijs”)
5. Gegarandeerd – geef je klanten een garantie om het risico gevoel te minimaliseren.
6. Geweldig – Klanten reageren op iets dat “geweldig” is.
7. Gemakkelijk – Maak het simpel voor klanten om de volgende stap te zetten in het aankoop proces. En laat weten welk gemak jouw product of service voor je klanten betekend.
8. Ontdek – dit impliceert dat er iets nieuws en onbekends is, iets wat anderen nog niet hebben of weten.
9. Koop nu – Zet aan tot directe actie met een aanbieding die maar beperkt geldig of op voorraad is.
10. Alles inclusief / alles wat je nodig hebt om – Dit zorgt ervoor dat jouw product of service het enige is wat je klanten nodig hebben om hun doel te bereiken.
11. Nooit – Wijs op een “negatief voordeel”, zoals “betaal nooit meer teveel” of “nooit meer zorgen over…”.
12. Nieuw – Jouw product of service is de nieuwste/beste/laatste versie.
13. Bespaar – Het krachtigste woord om aan te geven hoe je geld of tijd kunt overhouden.
14. Bewezen – Herinner je klanten eraan dat jouw product of service al gebruikt wordt en werkt.
15. Veilig – “Bewezen” om het risico gevoel te verminderen (gezondheid of verliezen van geld)
16. Krachtig – Laat klanten weten dat jouw bedrijf, product of service robuust is.
17. Resultaten – Je klanten willen uiteindelijk vooral resultaat zien
18. Geheim – Niet iedereen slaagt, en er bestaan geheimen tot succes. Laat je klanten weten dat jij dat geheim kent.
19. De – Dit impliceert dat jouw oplossing “dé oplossing” is. “Vier manieren om geld te besparen” – “De vier manieren om geld te besparen”. Zie je het verschil?
20. Direct – Direct toegang tot downloaden is interessanter dan moeten wachten op de postbode.
21. Hoe je – Begin met de oplossing zodat klanten de rest van de tekst ook lezen.
22. Vip – Jouw klanten behoren tot de top. Nodig nieuwe mensen uit bij jouw selecte groep.
23. Premium – Geeft een gevoel van hoge kwaliteit.
24. Doordat – Als je in je marketing tekst bewijs wil aandragen voor jouw product of service dan helpen woorden als “doordat”, “daarom” en “dus” de logica voor een aankoop te versterken.
25. Meer – Bied jij meer aan dan je concurrenten? Laat het je klanten weten want uiteindelijk willen ze de beste deal.
26. Koopje – Omdat klanten de beste deal willen, weet je nog?
27. Geen verplichting – creëer een win-win situatie voor je klanten.
28. 100% geld terug garantie – Nogmaals, geen risico.
29. Enorm – Een enorme korting of buitengewoon aanbod is moeilijk te weerstaan.
30. Slechts – Dat zegt eigenlijk helemaal niets maar het geeft een gevoel van voordeel.
De sleutel tot succes is om deze woorden te combineren in zinnen die koopgedrag uitlokken. Bijvoorbeeld: “Direct resultaat – 100% geld terug garantie – Koop nu!”. Hou je verhaal kort en sappig, speel in op emotionele ‘triggers’ met deze woorden en zinnen, en je zult zien dat er meer reactie komt.
Heb je daar geen tijd voor of toch nog hulp nodig bij je online marketing? Neem dan even contact op.